15 May 2015

Atasi Masalah Lenguh Badan dan Sakit Tulang Belakang yang Merimaskan Ibu Menyusu

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera buat pembaca Riznina.com.


atasi masalah lenguh badan dan sakit tulang belakang yang merimaskan ibu menyusu


Ramai ibu-ibu yang menyusu merungut yang mereka kerap merasa lenguh-lenguh badan dan sakit tulang belakang apabila menyusukan bayi mereka. Sebenarnya ramai yang tidak menyedari bahawa apabila ibu menyusu akan kehilangan kalsium di dalam mereka kerana kalsium tersebut akan diberikan kepada bayi.




Puan Ida Khairani mempunyai pengalaman kekurangan kalsium apabila menyusukan anak pertamanya. Akibat kekurangan kalsium, badan beliau menjadi lenguh-lenguh, sakit tulang belakang serta sakit punggung walaupun beliau pada ketika itu baru berusia 26 tahun.Tapi, alhamdulillah beliau dapat atasi masalah itu dengan mudah..

Atasi Masalah Lenguh Badan dan Sakit Tulang Belakang yang Merimaskan Ibu Menyusu

Punca badan jadi cepat merasa lenguh-lenguh, sakit tulang belakang,dan sakit pinggang  di kalangan ibu menyusu sudah semestinya kerana kekurangan kalsium. Bila dah mula sakity pinggang, lenguh-lenguh badan, nak buat kerja pun macam serba tak kena je. Mana taknya, sakit sangat. 

Sebenarnya, ibu menyusu memerlukan 1,000mg kalsium setiap hari. Kalau tak cukup, mula la akan sakit-sakit satu badan.

Ada juga di kalangan ibu-ibu yang tidak mengamalkan pengambilan kalsium di dalam diet harian mereka. Ada yang tak suka minum susu sebab rasa dan bau nya. Jadi, cara alternatif lain, kena la cari makanan yang kaya dengan kalsium.

Kalsium sahaja tidak mencukupi sebenarnya.Kalsium lebih menyerap jika magnesium dan vitamin D pun mencukupi. So, Shaklee ada satu supplement yang sangat-sangat recommended untuk masalah macam ni

Apakah kepentingan kalsium pada ibu menyusu??

Atasi Masalah Lenguh Badan dan Sakit Tulang Belakang yang Merimaskan Ibu Menyusu

Kajian menunjukkan bahawa ibu yang menyusukan anak akan kehilangan 3%-5% jisim tulang mereka semasa menyusu. Aikk?? Macam mana pulak boleh hilang??

Apabila ibu menyusukan anak dan anak meningkat usia, keperluan kalsium anak bertambah. Jadi, kalsium yang diperlukan itu akan di ambil pada tulang ibu tadi. Selain itu, kehilangan jisim tulang juga berlaku kerana kurangnya hormon estrogen.

Hormon estrogen ni merupakan hormon yang melindungi tulang. So, bila kurang perlindungan tulang tu la yang menyebabkan sakit sana sini tu. Ish3.

Jadi, jangan abaikan pengambilan kalsium harian ye wahai ibu-ibu. Telan je Ostematrix 4 biji sehari, InsyaAllah masalah kekurangan kalsium dapat di atasi.



KLIK DI SINI UNTUK MEMBUAT BELIAN




Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda.Sebarang pertanyaan mengenai rundingan harga mengikut budget boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian :





Nama : Diyana Isa
Shaklee ID : 962568
Email : Riznina1014@gmail.com
Call/Whatsapp/Wechat/SMS : 019-2212976





" Ingin menjana 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee? Hubungi saya! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan yang lumayan! Pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke dalam group eksklusif kami di Facebook."



Elegant Rose - Working In Background
Copyright to RIZNINA.COM
Designed by UMIESUEstudio 2015