3 Jun 2015

7 Rawatan Ulser Mulut yang Cepat dan Mudah

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera buat pembaca Riznina.com.


7 rawatan ulser mulut yang cepat dan mudah


Ulser mulut?? Noooo!! Bila kena je ulser mulut ni, rasanya macam dapat satu mimpi ngeri je. Kenapa? Mana tak nye, nak cakap pun susah. Nak makan apatah lagi kan. Ya ampun, sakit gila! Ada sesetengah orang berpendapat, ulser ni boleh cepat hilang. Tapi, saya kurang pasti tahap keberkesanannya. 

Bila kita terkena ulser di mulut, bukan semua jenis makanan kita boleh makan ye. Ini bertujuan untuk mempercepatkan proses pemulihan ulser tersebut. Nak ke ulser tu duduk menepek lama kat mulut kita? Mesti la taknak kan. Hehehe.

Bila ulser yang korang alami tu makin teruk, saya sarankan supaya korang pergi la jumpa doktor sebab dikhuatiri terkena jangkitan kuman atau bakteria pulak.

Okay, jom kita tengok 7 Rawatan Ulser Mulut yang Cepat dan Mudah ni.

#1. Elakkan Makan Makanan yang Masam

Makanan masam ni boleh menyebabkan iritasi pada permukaan yang terkena ulser. Kalau boleh, elakkan la makan makanan yang masam seperti lemon, oren dan banyak lagi masa terkena ulser ni.

#2. Vitamin B

Individu yang kekurangan zat besi atau vitamin B12 sangat mudah untuk mengalami ulser. Apabila anda kekurangan zat besi atau vitamin B12, ulser akan tumbuh dan menjadi lebih parah. Mengamalkan pengambilan supplemen yang mengandungi B12, B9 serta yang mengandungi zat besi boleh membantu mengurangkan risiko anda terkena ulser dan mampu menyembuhkan ulser jika anda sudah pun terkena ulser.

#3. Vitamin C

Untuk mempercepatkan penyembuhan ulser selain pengambilan Vitamin B, Vitamin C juga memainkan peranan yang sama untuk mengatasi ulser. Perbanyakkan pengambilan makanan yang mengandungi vitamin c atau supplemen yang mengandungi vitamin C yang dijamin semulajadi dan berkesan untuk membantu proses pemulihan ulser.

#4. Air Kelapa

Kadang-kadang, ulser ni datang sebab suhu badan kita terlalu panas. Jadi, air kelapa ni dipercayai dapat membantu memberikan kesan sejuk. Ia membantu untuk menstabilkan suhu badan kita dan mengurangkan ulser.

#5. Air dan baking soda

Air dan baking soda dicampurkan dan diletakkan di bahagian yang terkena ulser. Campuran air dan baking soda ni merupakan cara paling cepat untuk sembuhkan ulser. Perlahan-lahan anda akan rasa pedih. Semakin pedih anda rasakan, semakin berkesan campuran ni memulihkan ulser tersebut.

#6. Gliserin

Gliserin boleh mengurangkan pengeluaran air liur. Air liur boleh menyebabkan ulser tersebut semakin dijangkiti. Jadi, gliserin ni membantu dalam menyembuhkan ulser mulut anda. Anda bole dapatkan gliserin di farmasi atau pasaraya yang berdekatan dengan anda.

#7. Air dan garam

Campuran air dan garam juga terbukti mampu menyembuhkan ulser mulut. Kumurkan campuran air dan garam, dua hingga tiga kali sehari. Ia dapat mengurangkan ketidak selesaan dan rasa sakit mulut yang terkena ulser. Air garam juga mampu mengurangkan risiko jangkitan pada bahagian yang terkena ulser.


Apa Shaklee boleh bantu untuk menyembuhkan ulser??

7 Rawatan Ulser Mulut yang Cepat dan Mudah

Kekurangan Vitamin B boleh menyebabkan ulser mulut. Jadi, Vitamin B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B yang diperlukan oleh tubuh termasuk vitamin B12 yang membantu untuk mengurangkan risiko terkena ulser dan menyembuhkan ulser anda.



7 Rawatan Ulser Mulut yang Cepat dan Mudah

Zinc complex membantu untuk mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran. Ia juga membatu pembentukan protin dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ lain.



7 Rawatan Ulser Mulut yang Cepat dan Mudah

Vitamin  C membantu dalam mempercepatkan proses pemulihan ulser mulut. Ia membina sel darah merah supaya mampu menyerap zat besi dan membantu mengukuhkan sistem imunisasi tubuh. 


KLIK DI SINI UNTUK MEMBUAT BELIAN



Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda.Sebarang pertanyaan mengenai rundingan harga mengikut budget boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian :







Nama : Diyana Isa
Shaklee ID : 962568
Email : Riznina1014@gmail.com
Call/Whatsapp/Wechat/SMS : 019-2212976





" Ingin menjana 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee? Hubungi saya! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan yang lumayan! Pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke dalam group eksklusif kami di Facebook."
Elegant Rose - Working In Background
Copyright to RIZNINA.COM
Designed by UMIESUEstudio 2015