20 Jan 2016

5 Tips Hilangkan Bau Ketiak Menyengat yang Semua Wajib Tahu

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera buat pembaca Riznina.com.

Bagaimana rasanya apabila anda berada di satu ruang yang sempit bersama teman anda, dan tidak semena-mena terhidu bau yang busuk menyengat yang datang daripada ketiak teman anda itu? Mesti rasa nak muntah, loya dan rasa nak keluar daripada ruang tu dengan kadar segera kan? 

Tapi, takkan nak buat macam tu kan? Kecik hati pulak teman kita tu nanti. Nak marah dia pun macam tak kena gaya pulak. Kalau nak ditahan, boleh mati pulak anda disebabkan aroma yang 'wangi' tu. Abis tu, nak buat macam mana? Kalau tegur depan-depan nanti malu pulak dia nanti. wakakaka. Sama juga kalau ketiak anda yang berbau, mesti anda malu kan kalau tiba-tiba kawan tegur dan cakap ketiak anda tu bau dia busuk menyengat kan? Jadi nak buat macam mana untuk hilangkan bau ketiak yang menyengat tu? 


5 tips hilangkan ketiak bau menyengat yang semua wajib tahu


5 Tips Hilangkan Bau Ketiak

1. Menggunakan deodorant.

Cara menggunakan deodorant sebagai alat untuk menghilangkan bau ketiak sudah sinonim pada zaman modenisasi ini. Anda akan mendapatkan hasil hanya dalam beberapa saat, namum kesannya tidak akan tahan lama. Anda boleh gunakan apa sahaja brand deodorant yang ada dipasaran yang sesuai dengan tubuh anda. Jadi, anda tidak perlu berasa malu jika ketiak anda berbau busuk menyengat.


2. Menggunakan Cuka.

Cuka mempunyai sifat anti-bakteria yang terdapat pada cuka mampu melawan bakteria . Cuba anda oleskan campuran cuka dan air pada ketiak anda, biarkan seketika dan bilas setelah ianya kering, bilas hingga bersih. Lakukannya sebelum anda tidur dan besihkan setelah anda bangun keesokannya.


3. Menggunakan limau nipis.

Kandungan pH yang terdapat di dalam limau nipis dapat membunuh bakteria yang menjadi penyebab bau badan atau ketiak. Ia juga boleh digunakan untuk kecantikan kerana ia boleh menyegarkan dan menegangkan kulit. Caranya, potong limau nipis kepada dua bahagian, sapukan pada kawasan yang diingini, biarkan sehingga kering, kemudian bilas hingga bersih. Selain itu, anda juga boleh gunakan cara dengan memerah air limau nipis tadi dan campurkan bersama sirih, kemudian sapu pada kawasan yang anda ingini. Biarkan ianya kering dan bilas hingga bersih.


4. Pengambilan air putih yang mencukupi.

Pengambilan air yang mencukupi pada setiap hari akan membolehkan badan kita merembeskan peluh yang sihat tanpa bau. Cuba anda bandingkan peluh orang yang rajin minum air putih dengan yang malas nak minum air putih, mesti berbeza.


5. Pakai pakaian yang bersih.

Salah satu sebab yang menyebabkan ketiak berbau adalah pengumpulan bakteria dan sel mati yang menjadi penghuni ketiak anda. Mana taknya, baju yang sama pergi main bola, dipakai semula untuk ke supermarket keesokannya. Kalau boleh, rajinkan diri untuk tukar pakaian setiap kali mandi, barulah badan anda akan rasa lebih segar dan bernafas. 

Anda boleh la cuba 5 tips hilangkan bau ketiak yang saya kongsikan di atas. Bila dah berjaya nanti, jangan lupa komen ye! Selain tu, anda boleh juga cuba consume Alfalfa Shaklee ni, ketiak tak berbau, lawas dan sihat sejahtera je badan. 



Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda.Sebarang pertanyaan mengenai rundingan harga mengikut budget boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian :





Nama : Diyana Isa
Shaklee ID : 962568
Email : Riznina1014@gmail.com
Call/Whatsapp/Wechat/SMS : 019-2212976





" Ingin menjana 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee? Hubungi saya! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan yang lumayan! Pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke dalam group eksklusif kami di Facebook."  
Elegant Rose - Working In Background
Copyright to RIZNINA.COM
Designed by UMIESUEstudio 2015